- Quan es produeixi un cas d’absentisme escolar en l’etapa de Primària, el mestre/a tutor/a de l’alumne es posarà en contacte amb els seus pares o tutors legals per tal d’assabentar-los de la situació i recordar-los les obligacions que tenen de vetllar per la correcta escolarització dels seus fills.
- Si d’aquesta actuació no en resulta la rectificació del comportament absentista, la Direcció del centre realitzarà les actuacions següents en la mesura que siguin necessàries:
- Enviar un escrit a la família recordant-los les obligacions envers els seus fills. Una còpia s’arxivarà en el centre.
- Comunicar per escrit la situació als Serveis Socials del municipi. Una còpia s’arxivarà en el centre.
- Comunicar per escrit la situació als serveis de l’E.A.P. i a la Inspecció Educativa, o bé a la direcció dels Serveis Territorials d’Educació
- Quan l’absentisme es produeixi en el Segon Cicle d’Educació Infantil, el mestre/a tutor/a es posarà en contacte amb els pares de l’alumne recordant-los la necessitat d’escolaritzar correctament els seus fills per tal d’evitar llacunes irrecuperables en el seu procés d’ensenyament – aprenentatge. La Direcció del centre ho farà per escrit. Si no es corregeix l’esmentada situació ho comunicarà als serveis educatius o socials corresponents.
- En tot cas, les faltes injustificades d’assistència a classe podran ser considerades, d’acord amb el Decret que regula els drets i deures dels alumnes, com a conductes contràries a les normes de convivència del centre, i podran ser objecte de totes les mesures correctores que es contemplen a tal efecte en l’esmentat Decret regulador dels drets i deures dels alumnes.