Experimentació

a la nostra l'escola

Experimentació

Uns dels pilars que ens defineix com a escola al castell de Farners és l’experimentació a les aules i d’aquesta manera desenvolupar el pensament científic en els alumnes.

Això, vol dir que estem formant a nens i nenes amb una gran capacitat de raonament, d’autonomia, d’observació del que els envolta tot  fent-se preguntes, eleborant les seves hipòtesis i arribant així ells mateixos, des de  la pròpia experiència, a conclusions i aprenentatges, que evidentment seran molt significatius perquè han manipulat i vivenciat tot el procés.

Aquest treball d’experimentació a l’escola es duu a terme a tots els cursos,  tant a educació infantil començant a P3 com en tots els cursos de l’educació primària fins a 6è.

Evidentment cada experimentació està adaptada a les edats dels alumnes,  com més grans són, la seva capacitat d’observació i de  raonament es va ampliant, també són més autònoms i això els permet fer-se més preguntes,  hipòtesis i reflexions més importants.

Hi ha experimentacions que es fan en gran grup més guiades pel mestre, i d’altres que es fan en els grups de treball cooperatiu i després cada un d’ells presenta a la resta de companys la seva experimentació explicant les seves conclusions.

També, des de l’escola, participem a les jornades d’experimenta la ciència que organiza el centre de recursos de la Selva. Participar-hi és una motivació més pels alumnes ja que fan un treball més exhaustiu d’un experiment en concret que han escollit entre tots els alumnes de la classe, el treballen tots junts i elaboren un vídeo i el dia de les jornades el porten a terme davant de la resta de participants de les altres escoles de la comarca.

Així doncs, a través de tot aquest treball d’experimentació al llarg de l’escolarització els nostres alumnes hauran adquirit el pensament científic, un  dels objectius del nostre centre.

L’escola així doncs, amb tot aquesta experimentació al llarg dels cursos Amb tot amb aquest treball al llarg dels cursos que els nostres alumnes hauran adquirit un pensament científic que és un dels nostres objectius.