Inclusió i educació emocional

a la nostra escola

Inclusió i Educació Emocional

L’Inclusió és un tret identitari del nostre centre, entre d’altres valors, promovem el desenvolupament personal i integral dels alumnes perquè esdevinguin autònoms, responsables i compromesos amb la societat. Es fomenta l’aprenentatge cooperatiu creant situacions d’ensenyament-aprenentatge basades en les interaccions socials i així es pot establir un vincle estret entre companys i companyes, aquest aprenentatge cooperatiu és la base principal de l’educació inclusiva, com també ho és la de vetllar pel benestar emocional dels nostres alumnes.
I com ho fem?
A l’hora d’esbarjo es promou:
El banc de l’amistat: on els nens i les nenes que no han trobat cabuda a cap joc poden esperar que els seus companys els vinguin a buscar i fer una proposta de joc que els agradi.
Jocs de pati alternatius: d’aquesta manera tots els i les alumnes troben els seu espai de joc: jocs de taula gegants, bibliopati, espais de joc simbòlic com la cuineta, la botiga….
La botigueta de l’hort: situació real de compravenda de productes obtinguts a l’hort de l’escola. Un grup d’alumnes fa la venda dels productes recolectats a l’hort. Aquesta botigueta es situa físicament al pati dels secrets, l’activitat consisteix en: recolecta del producte, preparar la botigueta per la seva exposició, promocionar i vendre.
A les aules es potencia la inclusió dels alumnes proporcionant-los una aula de referència i així desplegar tots els recursos metodològics (suport puntual, desdoblament de grup reduït, suport emocional, treball específic…) necessaris perquè es desenvolupin i adquireixin estratègies per poder treballar i desenvolupar-se porterioment amb èxit al seu entorn referent.