La Tecnologia

a la nostra escola

La tecnologia a l’escola

És evident que hem patit uns canvis a les nostres vides i també a les nostres escoles. Les noves tecnologies ens ajuden a portar a terme un treball més competencial, global i inclusiu. A la nostra escola disposem de chromebooks i chrometabs, aquests ens ajuden a fer un treball més còmode dins les aules aconseguint així un treball en petits grups i afavorint la inclusió.

Ja fa uns anys la nostra escola es va adherir a un projecte de robòtica portat a terme des del centre de recursos pedagògics així que introduïm la programació computacional als més petits del centre a través dels Bee-bots. S’introdueix el llenguatge computacional amb el seu propi cos a través de diferents programes. A Cicle Inicial els alumnes comencen a treballar amb els Dash. Introduïm la robòtica dins les àrees com a nova metodologia. Fan llenguatge de programació i s’inicien al Scratch junior. A CM els nens comencen a investigar a través del 3Dbots. Reforcem continguts sobretot de matemàtiques. La nostra intenció és anar ampliant el material i anar formant a tot el claustre per tal que en un futur tothom estigui preparat per portar a terme els projectes de robòtica.

També disposem dels Makey-Makey. Aquestes plaques simulen ser ratolins o teclats i permeten enviar ordres a l’ordinador al que es troben connectats.
Els nostres alumnes s’estan iniciant amb els robots Edison. Aquests són molt atractius per ensenyar el pensament computacional i la programació de manera pràctica. Aquests robots són modulars i els nens poden modificar-los amb els blocs del LEGO El que volem és potenciar el desenvolupament d’habilitats i competències dels nostres alumnes a través de la resolució de reptes d’aprenentatge connectant i donant resposta a les noves demandes del SXXI.