Protocol de sortides

Millorem la convivència

Protocol de sortides en horari escolar

Generalitat de Catalunya
Departament d’Ensenyament
Escola CASTELL DE FARNERS
Santa Coloma de Farners

Autoritzacions sortides centre (Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior)

• Els pares, les mares, i els tutors/es legals hauran d’omplir i signar un document d’autorització on hi constin les persones que s’encarreguen de recollir l’alumne/a a les sortides del recinte escolar. En cas que la persona que hagi de recollir l’alumne/a no hi consti, és responsabilitat de la família avisar telefònicament al centre o per escrit a l’agenda/nota al mestre/a tutor/a. Es recomana que la persona que s’autoritza d’una manera puntual estigui també inscrita a l’autorització que té el/la mestre/a a la seva aula per tal de complir amb aquesta normativa. * En cas de dubte, es demanarà el DNI o documentació pertinent.

• A partir de Cicle Mitjà les famílies podran autoritzar als alumnes perquè puguin sortir sols del centre tot i que farà falta l’autorització signada per part de la família a l’inici de curs. Ara bé, sempre que un menor reculli a un alumne caldrà que tingui, com a mínim, 10 anys. Aquesta autorització es podrà recollir a la secretaria de l’escola o bé descarregar-se-la de la plana web i entregar-la al mestre/a tutor/a.

•A les entrades a l’escola al matí i a la tarda, els nens i nenes que arriben tard i es troben la porta tancada hauran de dirigir-se a l’entrada d’educació infantil i trucar el timbre.

Alumnes que no els venen a buscar

• Si una família ve més tard a recollir el seu fill/a de l’horari escolar, el/la mestre/a responsable de l’alumne/a avisarà telefònicament a la família o als tutors legals d’aquest/a. En el cas que no ens puguem comunicar amb la família, el responsable ho informarà a la direcció del centre i es portarà el nen/a al servei d’acollida de l’AMPA, havent de pagar el tiquet corresponent.

• Si no s’aconsegueix parlar amb la família en un petit marge de temps, la persona que ha estat a càrrec de l’alumne/a, comunicarà el fet a la Policia Local i/o Mossos d’Esquadra acordarà amb ells la fórmula de lliurar la seva custòdia.

• La reiteració freqüent d’aquests fets amb una mateixa família, en la mesura en què comporten una manca d’assumpció de les responsabilitats de custòdia dels menors que li correspon, ha de ser tractada de manera similar als supòsits d’absentisme. En darrer terme, la direcció del centre ha de comunicar per escrit la situació als serveis socials del municipi. D’aquesta comunicació n’ha de quedar còpia arxivada en el centre, a disposició de la Inspecció.

Alumnes que marxen de l’escola

• Cap alumne/a pot abandonar del recinte escolar en hores de classe si no té l’autorització prèvia dels pares que el vénen a buscar.

Sortides imprevistes

• Un nen que mai marxa tot sol i un dia li cal fer-ho, ho haurà de comunicar per escrit a l’agenda al seu tutor. Si no porta la nota cal que els pares truquin a la consergeria i ho comuniquin.

Sortida d’un alumne dins l’horari lectiu

• La sortida d’un nen dins l’horari lectiu també haurà d’estar justificada amb una nota a l’agenda o en el cas d’educació infantil, havent omplert l’autorització corresponent. Si els tutors legals no han pogut escriure la nota a l’agenda caldrà que en el moment de la recollida omplin i entreguin a consergeria.

Alumne malalt

• Cal que els pares truquin a l’escola per informar que no assistirà a l’escola. Ho hauria de fer cada dia que no assisteixi a l’escola, si és que no informa d’entrada per un nombre de dies concret d’absència. Un cop passats els dies informats si continua malalt, cal tornar a trucar.

Horari de sortida i espais de recollida a Educació Primària

• Les portes s’obriran a les 12:30 i a les 16:30 h.

• Cicle Inicial i Cicle Mitjà sortiran per la porta principal de Primària.

• Cicle Superior sortirà per la porta del Pati del Bosquet.

• En cas de pluja:

– Si fa un ploure moderat, els alumnes de Cicle Inicial seran recollits al porxo gran de la pista a la banda esquerra. Els alumnes de Cicle Mitjà seran recollits al mateix lloc, però a la banda dreta. Els alumnes de Cicle Superior seran recollits al porxo petit. DEMANEM A LES FAMÍLIES QUE ES MANTINGUIN A LA ZONA DE LA PISTA PER TAL DE FACILITAR L’ENTREGA DELS ALUMNES.
– Si fa un ploure torrencial, la recollida d’alumnes d’Educació Primària es faria a les aules.

• Els alumnes que vinguin a l’escola amb patinet, l’hauran de deixar lligat amb un cadenat la zona destinada per aparcar-los. No es permet que els alumnes vagin amb patinet a dins del recinte escolar. L’escola no es farà responsable de cap desperfecte o sostracció.

TOTES LES AUTORITZACIONS QUE HEU D’OMPLIR LES TROBAREU A LA PLANA WEB DE L’ESCOLA. Les trobareu a l’ apartat ESCOLA/IMPRESOS.

CONTACTA AMB EL CENTRE

17430 Santa Coloma de Farners